תוכנה למלונות עם מערכת ניהול תשואה מעלה את הריווחיות מאתרי ההזמנות
איזיגו תוכנה לניהול מלונות מציגה לכם דוגמאות לניהול תשואה מקצועי
ככל שנתח ההזמנות המקוונות עולה והתחרות מתגברת נדרש מהמלון לשנות מחירים בעקביות. זאת לפי מצב הביקוש והתפוסה.
במלונות גדולים יש ממש תפקיד מאויש לצורך העניין, פקיד ניהול התשואה צריך לעקוב אחר מצב השוק ובהתאם לביקושים לשנות את המחיר. מערכת ניהול התשואה של איזיגו מייתרת את הצורך לעקוב אחר מצב התפוסה ובעזרת מערכת חכמה קוראת את הנתונים לפי מועדי ההזמנה ואחוזי התפוסה ומעלה או מורידה את העלויות באופן אוטומטי.
ניהול תשואה הופך לכלי אסטרטגי למקסום רווחים בניהול מלונות
המלונאיים לומדים מענף התעופה כיצד להמריא עסקית.
עולם ניהול התשואה במלונות משאיל את טכניקת האופטימיזציה מעולם התעופה. מזה עשרות שנים מחירי כרטיסי הטיסה משתנים באופן מתמיד לפי כמות המקומות שנותרו במטוס ובהתחשב בפרק הזמן בין תאריך הרכישה לתאריך ההזמנה.
לדוגמא:
מחיר השוק לכרטיס טיסה עומד על כ600$, עבור המראה בראשון במרץ.
חודשיים לפני ההמראה בתחילת ינואר נותרו 10 מקומות פנויים במטוס.
מנהל התשואה יבחין שחודשיים מראש נותרו מספר מקומות מצומצם וימליץ להעלות את המחיר ב20% לעשרת הכרטיסים האחרונים.
עלות הכרטיסים הנותרים תעלה ל 720$.
כעת נדגים בדוגמא דומה כיצד מנהל המלון יכול להשתמש באותה הטכניקה לניהול התשואה בבית המלון:
מחיר החדר זוגי במלון עומד על כ800 שח באמצע השבוע, עבור צ’ק אין בראשון במרץ.
חודשיים לפני תאריך הכניסה בתחילת ינואר נותרו 5 חדרים פנויים במלון.
מנהל התשואה יבחין שחודשיים מראש נותרו מספר מקומות מצומצם וימליץ להעלות את המחיר ב20% לחמשת החדרים האחרונים.
עלות החדרים הנותרים תעלה ל 960 שח.
לפי הדוגמא הנ”ל עובדים עקרונות ניהול התשואה בעולם המלונאות. כדי להצליח למכור כמה שיותר חדרים במידת הרווחיות המקסימלית צריך למצוא את המחיר הנכון.
חדר זוגי שמכירו כ750 שח ללילה יכול להימכר בתקופת החגים בכ1200 שח ללילה. את שינויי המחירים העונתיים המלונאיים גילו מזמן ונדיר למצוא מלון שמוכר במחיר אחיד כל השנה.
ניהול תשואה חכם למלונות צריך לדעת גם להוריד מחיר כשצריך
לא משנה כמה המלונאי יהיה בקיא בעונות הביקוש עדיין ישנם אירועים בלתי צפויים.
כנראה שמתקיימים אין ספור עליות וירידות בביקוש שלא ניתן היה לחזות מראש. אירועים ביטחוניים לעיתים פוגעים בתנועת התיירים לעומת חתונות או כנסים עסקיים שגורמים לפתע לעלייה בביקוש באמצע השבוע.
נמחיש דוגמא בה מנהל התשואה דווקא יפחית את המחיר בהתחשב ברמת הביקוש ותפוסת המלון:
נמשיך עם הדוגמא הקודמת בה מחיר החדר זוגי במלון עומד על כ800 שח, עבור צ’ק אין בראשון במרץ.
חודשיים לפני תאריך הכניסה בעקבות תפוסה גבוהה מחיר החדר עלה ל960.
חמישה חדרים סה”כ נמכרו ב20 אחוז יותר ממחיר המחירון. ב25.2 חמישה ימים לפני צ’ק אין נותרו חמישה חדרים פנויים.
מנהל התשואה יבקש להציג עלות מוזלת ב15% כדי להבטיח שהמלון יהיה בתפוסה מלאה.
עלות החדרים הנותרים תוזל ל510$.
ניהול מלון בעולם דינמי דורש ניהול תשואה אוטומטי
תהפכו את ניהול התשואה לכלי בלתי נפרד ממערך השיווק של המלון.
לאחר קביעת ההגדרות לפי צרכי המלון המערכת מתחילה לעבוד בשבילכם.
מגדירים את פקודות שינוי המחיר לפי אחוזי תפוסה וכמה זמן מראש נעשית ההזמנה,.
קובעים מינימום לילות להזמנה בתאריכים מבוקשים, נחשפים לכמה שיותר מנועי חיפוש, פורטלי הזמנות וסוכנויות נסיעות ומתחילים לקבל הזמנות לפי התנאים וההתניות שקבעתם.
מערכת ניהול התשואה הדינמית תכליתה למקסם רווחים. הכלי המרכזי לטובת המטרה הוא שינוי מחירים באופן אוטומטי לפי היצע וביקוש. מרבית המלונות משתמשים בניהול התשואה למערך המכירות המקוון בלבד, כלומר אתרי ההזמנות, מנועי החיפוש וממשק עם סוכנויות תיירות.
בין לקוחותינו קיימים מלונות שזיהו את פונטציאל מערכת המלצת המחירים. היום מרכז ההזמנות הטלפוני שלהם מבוסס על מחירון הדינמי של איזיגו. המשמעות של הדבר היא שאין מחיר קבוע, המחיר משתנה לפי המחיר הנכון לרגע הנתון.
תמכרו יותר כאשר נותרתם עם מלאי גדול של חדרים. המזמינים מעכשיו לעכשיו יהנו ממחיר מוזל כדי להצליח ולמכור את כל מלאי החדרים, אך כאשר נותרים מספר מצומצם של חדרים בטווח הארוך החדרים האחרונים שיוצעו יימכרו במחיר המקסימלי שניתן לדרוש.
למתחילים בעולם ניהול התשואה מומלץ להתנהל במתינות.
רגע לפני שאתם מתחילים אנחנו ממליצים לכם ללמוד את הנושא לעומק. לכל מלון מתאימה תוכנית ייעודית משלו. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע רלוונטי ולהעמיק בדוחות התפוסה ולהכיר את אופי המלון שלכם ותקופות הביקושים והשינויים העונתיים.
אנחנו מאוד ממליצים לכם לקרוא עוד על ניהול תשואה:
קישור לקריאה נוספת על ניהול תשואה למלונות בעברית:
קישור לקריאה על ניהול תשואה באופן כללי באנגלית:
בכל אופן במקרה שאתם חסרי ניסיון בנושא, רגע לפני שאתם מעבירים את מערך השיווק שלכם לטייס אוטומטי קבעו תוכנית ניהול תשואה מינורית.
הבחינו בשינויי מחירים שמתבצעים באופן אוטומטי. למדו את התנועה המשתנה בזמן שהמחירים לא קופצים בפערים גדולים. זאת כדי שלא תקבלו הזמנות במחירים זולים מדי. גם כדי להימנע מלהציג עלויות יקרות בלי פרופורציות.
זכרו שלמידה עקבית בתחילת התהליך עלולה לחסוך לכם הרבה זמן במהלך הדרך. היא תסייע לכם לקבוע מפת שיווק מקצועית שיודעת תמיד להציג את המחיר הנכון בזמן הנכון.
הצטרפו לאיזיגו. תוכנה לניהול מלונות המפתחת מערכת ניהול תשואה ייעודית לעסקי אירוח.
כעבור 15 שנים של ניסיון בתחום נבנתה מערכת חכמה להגברת התשואה וליישם תהליכים מגבירי הכנסות באופן אוטומטי.
אתם מוזמנים להעזר בצוות התמיכה שלנו כדי לבצע הגדרות ניהול תשואה ראשוניות וללמוד את פאנל ניהול התשואה.
בהצלחה.